dinsdag 31 juli 2018

Draai

 Kom op. Juli uit, augustus op de drempel. Geen moment voor sikkeneurig gedoe. Dag redelijk bijgetrokken. Boodschappen doen is bijna zoiets als afwassen. Het verzet de zinnen en ik heb er geen hekel aan. Integendeel. Beetje geld uitgeven. Lekkere dingen inslaan, zelfs als het dagelijkse noodzakelijkheden zijn. Het geeft vrijwel à la minuut een goed en in dit geval dus een beter gevoel. Ik hoef het niet gelijk in mijn mik te stoppen, de aanschaf ervan is voldoende. Betekent morgen een aantal ongeplande keukenactiviteiten, maar dat zijn van de ongeplande activiteiten zo ongever de minst vervelende. Een mooie tijdsbesteding voor wat mogelijkerwijs de voorlaatste regendag gaat worden voor de komende twee weken. Steek er mijn handen niet voor in het vuur. Het is weer en het blijft weer.

 Morgen sambal maken en taarten bakken. Tussendoor de wasmachine door laten denderen. Vandaag al begonnen, of was het gisteren? Ja, gisteren en vandaag verder gegaan en morgen in de herhaling. Ik ben op dat terrein mooi bij en probeer dat zo te houden. Had morgen eigenlijk willen opruimen, dus aan die ongeplande extra's zit wel een luchtje. Maar wie weet hoe het een je tot het ander brengt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten