maandag 30 juli 2018

Afstrepen

 Eerste klus voor deze week geklaard. Streep erdoor en zowaar iets van een pauze voor ik met de honden opstap moet. Of ga, zo ontzettend 'moeten' is dat lopen met de honden niet. Voor vanavond staat nog een leuk klusje in de wachtrij. Administratie. Overbodiger kun je het haast niet krijgen. Opgedrongen ellende om overzicht te houden op wat je allemaal zo vanzelfsprekend vindt, maar het niet is. Gas, water, licht en telefoon. Het zou van mij automatisch mogen. Daar dacht ik jaren geleden anders over, maar aangezien niemand langs komt en ik dus zelf de betalingstermijn(en) in de gaten moet houden, werkt dat in de hier heersende chaos niet. Het zou al beter werken, als ze een beetje bij elkaar in de buurt op de mat zouden vallen.

 Op geduld kun je de instanties niet betrappen en dat is eigenlijk maar goed ook. Ik zal er niet door in de problemen komen, maar wat ik zo om me heen hoor, wordt er vaak en veel op de pof geleefd. Nu zou ik me als instantie niet zo druk maken, als de afgelopen tig betalingen netjes binnen de gestelde termijn zijn gedaan èn steeds volledig zijn vereffend. Ongeacht of het een mens is die de controle uitvoert of een programma. Ach, het zij zo. Instanties en ik zullen nooit maatjes worden. Desondanks is het zo'n standaard-ergernis, dat ik 'm zou missen, denk ik, als ie weg zou vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten