Me door de dag heen gerommeld. De ergernis over de derde auto, die de roulatie voor gezien houdt, is afgezwakt maar niet verdwenen. Na quasi-begrijpend mee onder de motorkap kijkend werd begin van de middag de distributieriem uitgesloten. Ook de V-snaar, hoewel die wat rafelt aan de randen, kan niet het probleem zijn, daar kan het lawaai niet vandaan komen. Het is interessant om te zien hoe ongecoördineerd er overal aan wordt getrokken, geduwd, onderdelen en aansluitingen los- en weer vastgekoppeld worden, terwijl het volgens mij iets met de cylinders, kleppen etc moet zijn en daar kom je gewoon zonder sleutelen niet bij.
Aldoende werd de aandacht meer naar het verbrandingssysteem verlegd en de zwarte roetwolk bij het gassen gaf eindelijk een doorslag: injectors, of verstuivers in netjes Nederlands. Een of meerdere verstopt of kapot. Dat het allemaal zo bij elkaar kan komen. Wat is het volgende onderdeel, dat het gaat begeven. En belangrijker .... als er één stuk is, wat zegt dat over de anderen. Schijnt geen goedkoop verhaaltje te zijn, als ik de experten mag geloven. Die vrg kwam niet over. Morgen naar een garage en zien of die hetzelfde denken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten