zondag 31 december 2017

Koffiepraat

 Laatste dag. Werk aan de winkel. Zonder verplichting om met de honden te lopen alsnog bijtijds mijn nest uit. Op tijd, dwz ruim voor de massa in de ontbijtzaal en van mijn koffie kunnen genieten zonder kindergejengel om me heen. Verbazingwekkend, ook dit jaar weer, hoeveel jonge ouders met kleine kinderen hun oudjaarsavond buiten de deur vieren. Het meeste grut zien we vanavond niet omdat het òf zo klein is dat het vooraf in bed wordt gstopt of grootgenoeg is om in de kinderhoek bezig gehouden te worden door het hotelperwoneel.

 Het hotel maakte gisteren niet de indruk vol te zitten. Niet binnen, niet in de bar. Wel als je de parkeerplaats bekijkt, die staat stampvol. Maken mensen gebruik van de gelegenheid om door de stad te struinen of hangen ze massaal in het zwembad of komen hun kamer niet uit? Maakt ook niet uit. Het ontbijt heb ik binnen en dat in alle rust in een voor het moment veel te grote ontbijtruimte. Zien hoe de dag gaat verlopen. Of de jurken vandaag wel arriveren en de groep ietsje minder kuddegedrag vertoont, etc. En wat ik zelf allemaal wel of niet ga doen in de aanloop naar de afsluiting van een jaar, waar ik nog niet in staat ben om een benoemend stickertje op te plekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten