vrijdag 1 december 2017

1-12

 Nationale feestdag. Iets met het ontstaan van de staat Roemenië. 1918. Einde van de Eerste Wereldoorlog en het uiteenvallen van het Oostenrijks-Hongaarse rijk. Als ik het goed begrijp, zijn er nog stukken, die eigenlijk bij Roemenië horen maar toen of later opgeslokt zijn door wat nu Rusland heet. Sissi had het hier dus ooit voor het zeggen, of tenminste haar vent.

 Het is een vrije dag voor iedereen muv de mensen die in een winkel werken. Je kon dus zogegezegd over de hoofden lopen. Ik heb het al erger meegemaakt, maar vandaag zat zeker in de top-3. Vroeg op pad gegaan maar uiteindelijk toch in het donker terecht gekomen. Vijf uur is echt einde oefening en dan is er nog drie weken te gaan tot de langste nacht van het jaar.

 Kerstdecoratie scoren en nog wat andere kleinigheden. Ondanks het feit, dat er volgens mij minstens 4 zo niet 6 verhuisdozen met kerstzooi op zolder staan, moet er ieder jaar iets nieuws bij. Nu spul om tussen de ramen te hangen. Je hebt hier van die dubbele ramen met 15 cm tussenruimte. De oude versie van dubbelglas. In ons geval na de vernieuwing in originele vorm aan de ene kant met dubbelglas en aan de andere kant gewoon normaal, dus driedubbelglas. Maar met dezelfde tussenruimte. Daar wil Mariana dus iets mee en eigenlijk ook gewoon buiten op de poort en aan de gevel. Dat laatste heb ik zien te voorkomen. Wat van die lichtjes, ok. Maar meer is alleen de kat op het spek binden. Ik vrees, dat je er op kunt wachten. De kans dat het meegenomen wordt door iemand, die vind dat wij wel wat kunnen missen, is me echt te groot. Cadeau's geef ik bewust en niet naar believen voor wie wil nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten