zaterdag 23 december 2017

Bijstellen

 Sneeuw. Voor de zoveelste keer dit jaar. Het moet raar lopen wil de Kerst niet wit zijn. Vandaag nog wat alledaagsheden scoren bij de Penny en dan hoeven we tot woensdag niet meer de deur uit. Daarna ook niet tenzij ik voor chauffeur moet spelen. In theorie zou vandaag de trap geplaatst kunnen worden. Donderdag is daar niks van terecht gekomen, ondanks zijn belofte met de onderbouwing dat hij het geld nodig had. Iets zegt me, dat de kans klein is, dat het werkelijk gaat gebeuren. Ik zie het wel maar waarschijnlijk dus niet.

 De grote taak voor vandaag is niet het aanrecht of het koken, maar het definitief wegwerken van de inmiddels alweer weken geleden geordende, maar nooit weggeruimde administratie. De tafel moet leeg. Dat heb ik mezelf beloofd en het zou fijn zijn, als ik daar de moeite voor zou willen doen. Bovendien is het een bezigheid met een redelijk definitief resultaat nu ik in mijn eigen kamer, of wat dat ooit moet gaan worden, achter de Pc zit.

 Eerst nog maar een koffie, dan de laatste boodschappen en dan de tafel. Volgorde is belangrijk. Verstoring van bezigheden is funest. Daarna het hout, de kerstverlichting repareren, Controller nummero drie heeft de geest gegeven. Zwak puntje in de verlichting. Honderden nutteloze leds dank falende aansturing. Aansturing die, zoals al geschreven, niet apart te krijgen is. Moet iets op te verzinnen zijn. Voor de Kerst gaat dat niet meer gebeuren. En dan? Misschien gewoon niks?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten