vrijdag 9 september 2016

Weerzien

 Hoelang is het geleden, dat ik een meerdere dagen tot een week in Parijs ben geweest? Ala ... Hoeveel dagen was dat? 3? 4? En daarvoor?  Daarvoor een nacht of twee met Inez, maar dat was deels voor iets fysiotherapeutisch. Daarvoor? Met Yoland. Dat moet eind jaren tachtig begin jaren negentig zijn geweest. Of in de korte tijd dat we aan de Gracht hebben gezeten? Zou het niet meer weten? Het is lang geleden, dat is zeker. Tijd om vernieuwd te worden al zal het met Mariana, net als met ieder ander trouwens, niet zijn op de manier, waarop ik Parijs heb leren waarderen.

 Aankomen op Gard du Nord en vanaf dat moment je aanwezigheid genieten, zelfs ooit iets van een week of meer zonder hotel met de dagelijkse sprint naar de douches op Gare du Nord. En lopen. overal. Dagenlang. Voornamelijk binnen de periferique, soms er buiten. Ik zal niet 'alles' gezien hebben noch door iedere straat gelopen zijn, maar ik moet een heel eind gekomen zijn? Ik denk, dat Parijs voor Mariana al een soort Disneyland is. Dat in combi met het hotel, het eten, de mogelijke activiteiten en de lege koffer die gevuld moet worden, kan niet anders dan op een succes uitdraaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten