vrijdag 16 september 2016

Vrijheden

 Einde van de laatste verplichtingsloze periode voor dit jaar. Mn de laatste twee dagen ff helemaal met andere dingen en dus eigenlijk met niets bezig geweest. Geen verbouwing, geen huisdieren, geen aangetrouwde familie, geen inrichten of klussen. Zelfs de dood heeft de afgelopen dagen niet de moeite genomen om zich tegen mij aan te bemoeien. Over een paar dagen gaat het circus weer los. Een paar dagen met een agendavulling waar ik niet meer aan de gewend ben. Zelf voor gekozen, dus niet zeuren. Bovendien creëert het een overgang naar het normalere bestaan met al de beslommeringen, waar ik nu ff van bevrijd ben geweest.

 Blijkbaar weet ik de afwezigheid van iedere denkbare vorm van verplichting zeer te waarderen. Geen nieuw gegeven, al weet ik het niet altijd zo helder te duiden. Zou wel eens willen weten waar dat vandaan komt en of het een bijzondere afwijking of een algemeen voorkomende is. Een genetische misser? Of een nog niet weggeëvolueerd relict? In een verkeerd nest geboren of ongevoelig gebleken voor een deel van de opvoeding? Voer voor een verloren moment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten