zondag 25 september 2016

Klantvriendelijk?

 Reclame in de Penny (supermarkt) voor een boodschappen-app zowel voor Andriod als voor Apple. Ergens past dat niet. Alhoewel hier vrijwel iedereen rondloopt èn overal, van het veld tot achter het stuur, gebruik maakt van een mobiele telefoon, zijn smartfoons nog geen gemeen goed. Zeker niet in dorpse stadjes als Agnita. Het merendeel van de (schoolgaande) jeugd en de beter gesitueerde jong volwassenen hebben ze. Beide groepen maken volgens mij geen deel uit van Penny's doelgroepplaatje.

 En wat is de gedachte hier achter? De klantenkaart is er al, net zoals overal elders. Daarmee is het (in)koopgedrag al bekend. Wat voegt een digitaal boodschappenlijstje daaraan toe? Zicht op mogelijk aanstaande tekorten in de schappen? Dan moet de app aan een filiaal zijn gekoppeld. En dat soort informatie kun je op jaar basis ook uit de klantenkaarten destilleren. Er moet een reden zijn, want sec service naar de kant toe is van een sprookjesgehalte waar 1001-nacht nog bij verbleekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten