vrijdag 16 september 2016

Naamgeving

 Bruiloftsfeest of afscheidsfeest. Maakt er maar "èn" van. Zal voor de Utrechtse club anders werken dan voor mij. Met een mogelijk volgend bezoek ergens aan het begin van komende zomer en een levensverwachting van max een jaar, bestaat een gerede kans, dat we elkaar vandaag voor het laatst levend in de ogen kijken. Over morbide gesproken ...

 Een feest met een bijsmaak. Het woord 'feest' past nieteens. Het is een soort jaardienst vooraf. Ik kan me inmiddels iets meer voorstellen bij het idee. Het is vergelijkbaar met de maaltijd in de oude Hortus na de begrafenis van Yoland, maar dan met aanwezigheid van de aanstaand overledene. Kun je zoiets zeggen? 'Aanstaande ex' ken ik, maar aanstaand overledene, toekomstige dode ...... behalve dat we dat allemaal zijn, klinkt het cru in mijn oren. Een borrel zal (hopelijk) helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten