donderdag 22 september 2016

Fris-fruitig

 Koude voeten. Was de weersomslag nog niet duidelijk, dan is het pleit hiermee beslecht. Het koude seizoen is begonnen. Weer standaard sokken aan en Vitamine C scoren. Hoort onlosmakelijk bij elkaar. Koude voeten hebben vreemde gevolgen. Misschien daarom dat deze week ineens bijna de helft van het eiland op de groente-afdeling van de Penny bestond uit citroenen. Ben ik dus niet de enige behoeftige. Hoewel de kans stukken groter is, dat de citroenen stomweg voor een koopje te krijgen waren, bevalt me mijn gedachte beter.

 Het is hier sowieso niet het fruit noch de groente, die de Nederlandse consument gewend is. Of bijvoorbeeld de Britse, want die schijnt nog kieskeuriger te zijn. Het is vaak twee keus. In elk geval meestal klein van formaat, maar dan kan het nog eerste kwaliteit zijn, en vaak niet vrij van beschadigingen of overrijp, maar dat laatste schijnt eerder het voldoen aan een vraag te zijn. Niet aan mij besteed, maar ik ben daarin (hier) een uitzondering. Doe mij maar een peer, waar je je tanden in moet zetten ipv 'm leeg te zuigen. Rijp fruit heeft vaak iets meligs. Nu wil ik dat met regelmaat ook zijn, maar hou d'r niet van bij mijn fruit. Toch al niet mijn grootste liefhebberij en verder krimpende.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten