zaterdag 3 september 2016

Royaal

 Je zet na de aanschaf van een super-de-luxe koffiezetgeval natuurlijk iets meer koffie, dan je normaal gedaan zou hebben. Voor de gein van het apparaat en het gemak van het gebruik. Maar goh, wat verbruikt de machine de koffie(bonen) in een hoog tempo. Aandelen in de koffiebranderij?

 Dat je het verbruikte gemalen spul niet iedere keer wegdoet maakt het moeilijk vergelijkbaar. Toch deed het erg overdadig aan, toen ik -op commando van het apparaat- de koffiegrondbak moest legen. Ik schat in, een pak bonen van 250 gr in minder dan een week erdoorheen gejast. Met 250 gr gemalen koffie deed ik het afgelopen jaar gauw 6 weken, misschien wel meer. En dan kneep ik de gewenste vulling met koffie niet af. Maar ja, luxe koop je niet om te beknibbelen. Toch?

 Waar ik misschien wel op ga beknibbelen, is het onderhoud. Zien wat werkeijk noodzakelijk is. Als je op dat vlak de aanwijzingen van Jura opvolgt, ben je de tijd, die je bij het zetten van de koffie bespaart dankzij het apparaat, kwijt aan schoonmaken cq dagelijks onderhoud. Ongetwijfeld een kwestie van de juiste routines. We gaan het zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten