maandag 12 september 2016

Verkoopkunst

 Of je nou je boodschappen zelf draagt of niet, het luilekkerland wordt hier nieuwe invulling gegeven.   Schoenen,  handtassen, parfums noch juwelen zeggen me veel en bij de kleren ben ik nieteens geweest, omdat alles over meerdere gigatische warenhuizen is verdeeld. Keukenverleidingen zijn al gevaarlijker, maar gelukkig erg onhandig in het meenemen per vliegtuig. Bed en bad gaat al beter maar is visueel en qua verleidelijkheid minder indrukwekkend. Daarvoor mijn ogen uitgekeken in het souterrain. De levensmiddelen. Groente, fruit en de rest. Maar zo' n omschrijving zou ik als afdeling als beledigend ervaren. Alles gepresenteerd door specialisten en ongetwijfeld van naam, al zeiden de namen me hier minder dan bij de handtassen.

 Alles in de van de sieradenafdeling bekende blokken met vitrines. Overal glas. Erg kleurrijk en meestal in een te ruim jasje gepresenteerd. Kruiden, brood, chocola natuurlijk, groente, fruit, vis en vlees. De laatste twee bewerkt, geen bloederige of stinkende zooi. Nee, een kilo kaviaar voor 12.500 euro. Overdonderend. Ook hier gelukkig de afremmende beperkingen van een vliegtuigticket. En dat niet zozeer bij de kaviaar, daar voel ik geen enkele verleiding. Geef mij de champagne en dan mag je het glibberzooitje zelf houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten