vrijdag 9 september 2016

Schaduw

 Ik zal er geen drama van maken, maar het bericht uit 't Stichtse gooit onbedoeld een schaduw over het bezoek aan de lichtstad. Desondanks verheug ik me op de komende week. We gaan iets doen wat ik lang, lang geleden gedaan heb bij de eerste paar bezoekjes aan Parijs: de toerist uithangen.  Mariana spreidt een aanstekelijk enthousiasme tentoon. Ooit 2 of 3 dagen hier geweest en haar kennende in die korte tijd geprobeerd om 'alles' te zien. In die zomers dat ze in Nederland gewerkt heeft, is het haar ook gelukt om meer van het land te zijn dan ik in mijn 40 jarige aanwezigheid voor elkaar heb gekregen cq de moeite waard vond om te doen. Keukenhof, Madurodam, Efteling, Taptoe, alle plaatsen van enig formaat, paleizen, Floriade, bloemencorso's, etc, etc en nog meer etc.

 We gaan Parijs te voet, met de open dubbeldekker en bateau ontdekken. Naar het Lido, de Moulin Rouge (bestaat dat nog) of Les foliess Bergère, zo'n show met allemaal van die synchroon dansende meiden. Notre Dame, Sacre Coeur, picknicken in een parc en Eiffeltoren (zonder mij!). En shoppen natuurlijk. Ik ben benieuwd of de bekende Grandes Magazines alweer in ere zijn hersteld. Zelfs een dag naar Disney zou ze willen. Weet niet of dat slim is, maar het zou kunnen. Een beetje Aziatische toerist kan nog iets van haar leren.

 Wat wil ikzelf behalve gewoon aanwezig zijn? Veel zitten, veel kijken, misschien schrijven en verder lopen, veel lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten