dinsdag 20 september 2016

Beeldig

 Op een kleuterschool les krijgen in het geven van les .... het is al wat langer, dat ik de beelden van mijn nachtelijk hersenactiviteit moeilijk kan volgen. Veel meer dan een hoop nieuwe dingen in mijn leven, waar ik mijn weg nog in moet vinden, kom ik niet. Maar ook mijn droomwereld kent meerdere sporen en zo was er ook iets met iemand, die al een halve eeuw deel uit maakt van mijn gedachtenwereld mn 's nachts dan. En wat decennialang voornamelijk een worsteling is geweest, kent de laatste tijd steeds vaker een invulling, die je hoopvol of 'eindelijk' zou kunnen noemen.

 Ook hier moet je de werkelijkheidswaarde met een korrel zout nemen. Ik ben die persoon al iets van 40 jaar niet meer in werkelijkheid tegen gekomen. Het is meer een vorm van bevestiging, dat ik blijkbaar uiteindelijk beland bent of met het belanden bezig ben, waar ik al tijden naar verlang. Dat dat over een omweg via een platonisch gebleven want op afstand gekoesterde jeugdliefde gebeurd, is in de droomwereld niet verbazingwekkend te noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten