woensdag 1 oktober 2014

Winterwaarts

 Dat ruimt weer lekker op. Ik hou wel van nieuw en schoon. Vooral als het door anderen wordt gedaan of zoals hier automatisch zijn beslag krijgt. Esthetisch bovendien een stuk aangenamere pagina dan met zo'n ellelange sliert kreten in de kantlijn. D'r ligt kortom weer een maand aan mijn voeten.

 Vandaag de discipline van stal halen en buiten aan de slag. Wilgen, bramen, gras, branden ... de thema's voor deze maand. Tussendoor misschien nog iets met kastanjes en walnoten. Maar mondjesmaat. Ik heb nog genoeg. Ik kan de rest beter aan familie eekhoorn & Co overlaten dan met veel moeite drogen en over een paar jaar weggooien.

 Zien waar straks de kop eraf gaat. Als het maar gebeurd. Rolt de kar eenmaal, zwengelt de ene activiteit de andere aan. Stimuleert buiten binnen. Verliezen heuvels hun bergachtige karakter. En wie weet vind ik ergens nog een beetje lol aan het geheel ook. Doen we nog een koffie of niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten