maandag 27 oktober 2014

Ontlasten

 Tijd is een raar iets als je over een voldoende grote afstand werkt. Dan is 18:00 of 17:00 of 19:00 afhankelijk van de plek, die met de tijd wordt gecombineerd. Zo'n tijdstip sec zegt dus niks. Moet ik om 17u in de benen of wacht de aannemer tot 19u voor hij me lastig valt?

 Gelukkig zijn dergelijke zaken met de moderne communicatia snel te checken en waar nodig te corrigeren. Kon ik zonder dralen van het gehuppel en gebezink zó in de stront stappen. Als iets je met beide voeten in de modder laat belanden is het stront wel. Zo'n nare bijkomstigheid van het leven. Iets wat bovendien beter met regelmaat afgevoerd kan worden, dan voortdurend opgehoopt.

 Gelukkig zij die aan een riolering hangen. Dat geluk was de laatste jaren in Utrecht al twijfelachtig en is sindsdien alleen maar duidelijker geworden. Niet, dus! Eigen beheer en het vervelende is dan, dat zich daar uiteindelijk wel iedereen tegenaan meent te moeten bemoeien. Dat is straks anders, maar zeker weten niet alles.

 Aangezien Europa naar verloop van tijd ook de buitengebieden binnen zal weten te dringen met hun alles-betuttelende regelgeving èn ik strontgootjes tussen de aanpalende percelen ook niet de meest ideale oplossing vind, heb ik besloten om iets aan te (laten) leggen wat aardig overeenkomt met de huidige regels voor het buitengebied in Frankrijk. Misschien niet het meest lichtende voorbeeld in Europa (èn niet alleen in deze!) maar voorlopig wel hanteerbaar. Mijn plee sluit Juncker niet af. Kan ik rustig verder zeiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten