dinsdag 7 oktober 2014

Ongewenst

 Daar hebben de honden pech gehad vannacht. Droog brood is niet aan hen besteed. Uitzondering inmiddels. Nauwelijks voorstelbaar dat dit regel is geweest. Maar dat was het jaren wel. Alle ingrediënten waren aanwezig. Je zou bijna van oude bekenden willen spreken. Maar dan van het soort waar ik op straat liever straal aan voorbij loop. Zelfs de paniek gaf acte de presence en wist ik pas in aller-allerlaatste instantie de kop in te drukken. Van bij eenen tot voorbij zevenen. Halleluja. Een dubbele drieheren mis op het altaar des levens.

 Had voor mij niet gehoeven. Heb mijn deel ruimschoots gehad, maar hoe laat je zo'n beker aan je voorbijgaan? En wat nog belangrijker is .... aan wat of wie heb ik dit te danken. Opgekropte spanningen. Ongetwijfeld. Soort van ontlading. Terug op aarde. Was het niet, is het niet, gaat het op deze manier niet worden. Teleurstelling verwerkt? Ff goed rammelen, kaarten schudden en wachten op de volgende spelronde. Woensdag verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten