donderdag 30 oktober 2014

Getalsmatig

 Allez ... de honderste deze maand. Kaarsjes aansteken en uitblazen. Taartjes uitdelen en proosten maar. Ik kan me niet voorstellen, dat het een gewoonte gaat worden. Niet dat ik er deze maand mee bezig ben geweest. Het heeft anderzijds ook weer geen moeite gekost.

 De 730 op jaarbasis gaan we ook aantikken. Gemiddeld dus twee berichtjes per dag over het hele jaar gezien. Zoiets als een bij het opstaan en nog eentje voor ik weer onder de wol ben verdwenen. Niet dat het zo werkt. Het gros schud ik voor het middaguur uit mijn mouw. De rest kan op elk ander moment van de dag.

 Aanleiding of drijfveer is meestal  1. discipline of gewoonte, 2. motiverend en 3. stomweg verveling, en daar dwars doorheen loopt ook ergens iets van de lol om ermee bezig te zijn. Zonder lol hou je zoiets niet vol!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten