woensdag 8 oktober 2014

Ballorig

 Zouden we het maar eens over wat anders gaan hebben? Alles gaat tenslotte vervelen, ook geld. Het praten erover dan met name. Laten we het eens over voetbal hebben. Niet iets, waar ik in mijn leven veel mee bezig ben geweest. Op straat vast wel eens tegen een bal getrapt. Tijdens de middelbare schooltijd welgeteld tweemaal op het veld gestaan. Zelden me zo nutteloos en verloren gevoeld. Ek'en Wk's zijn uiterst irritante perioden, zeker als Nederland het een eind schopt.. Het is ook de reden, waarom ik met een gerust hart het hele sportgedeelte van willekeurig welke krant weggooi. Kortom niet echt mijn onderwerp. Kan me dan aub iemand uitleggen, waarom ik vannacht zonodig mijn dromen moest verspillen aan deze onzin? Wat probeerde mijn onderbewustzijn me duidelijk te maken? Natuurlijk altijd leuk verpakt in niet direct gerelateerde scenario's. Maar voetbal? Van alle denkbare parallellen deze flauwekul kiezen. Twintig mafkezen, tegenwoordig veeal overbetaald, hollend achter een bal. Daar moet iets bijzonders achter steken. Het kan niet anders, dan dat geprobeerd wordt mij iets zeer belangrijkst duidelijk te maken. Maar wat? De bal moet rollen? Het leven is een spel? Niet ieder spel is leuk? Resultaten bereiken kost een hoop moeite? Ik raak niet overtuigd. En zo ja, waarom dan voetbal?? Ff googlen ..

 "Als je droomt dat je voetbal speelt, dan geeft dit weer hoe je reageert als je een uitdaging in je leven tegenkomt. Hoe goed je voetbal speelt, staat voor je competenties, integriteit en je sterke en zwakke punten. Hou je de bal voor jezelf, dan betekent dit dat je wat guller en vriendelijker mag zijn tegen je vrienden en bekenden. Deze droom kan ook een manier zijn om de agressie in je leven kwijt te kunnen."

 Weten we dat ook weer. Jammer, dat ik me weinig meer herinner dan het feit, dat het om voetballen ging ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten