vrijdag 31 oktober 2014

Rouleren

 Nieuwe dag, nieuw berichtje, nieuw record. Iedere letter is scoren. Volgende maand moet ik eerst maar weer zien hoe ver mijn motivatie de lol weet mee te slepen. Het hoeft niet iedere maand feest te zijn. Had ik dat gewild, had ik er slim aangedaan de lat aan het begin stukken lager te leggen. Had ik zo wat jaartjes kunnen feesten. Maar soit, ok, à la, gewoon verder waar we gisteren vastgelopen zijn. Einde van de maand of niet. De zon schijnt en het gras groeit (weer).

 Volgende week herfst. Kan ik het gras net nog ff een beurt geven. Wie weet de laatste voor dit jaar. Wie weet .... misschien wel de allerlaatste rondjes. Ik zou er niet vies van zijn. Is tijdenlang leuk geweest maar inmiddels ook al weer ff genoeg geweest. Had niet gehoeven, is er wel van gekomen. Zien hoe dat rijdt straks. Vandaag aub gewoon rollen met de hap en geen tegenslagen. Mijn neus zit aan zijn tax....

 Ik wil mijn blik urenlang vrijelijk langs de einder kunnen laten dwalen. Kilometers en verder weg in zuidelijke richting, beslotener aan de andere kant. Is er een passend muziekje te verzinnen? Nee, maaien met muziek is het niet. Het geluid van de motor en het gerammel van het apparaat moeten langzaam wegzakken in de mij omgevende stilte. Mediteren op de maaier. Ja, het kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten