donderdag 30 oktober 2014

Tegenwerk

 Geslagen twee uur bezig geweest met een klusje, dat in vijf minuten gepiept had kunnen zijn, als niet alles wat tegen kon zitten dubbel en dwars tegengezeten had. Blèk! Soms kan ik het hebben en soms brandt het me tot op de enkels af .... zoals vandaag. Nog net de energie om al het aangesleept gereedschap terug te leggen waar het vandaan kwam, zeiknat onder de douche gekropen en wegwezen, vanzelfsprekend aangekleed. De tijd dat ik de wereld mijn pure ik kon aandoen is voorbij. Bovendien rijdt dat volgens mij voor geen meter. In mijn blote reet boodschappen doen, heeft me ook nooit getrokken. Maar daar dachten anderen vaak anders over. We dwalen af.

 Ff weg dus. Zogezegd de coulissen in. Dat moet je ruim zien. Verhouding toneel en backstage hebben niet zoveel met schouwburg-afmetingen van doen. Limoges dus. Uurtje op een terras gehangen in het uitzonderlijk zonnige en zachte najaarsweer. Een hoop passanten. Het duurde een jus d'orange, voordat ik de smaak van het kijken te pakken kreeg. Geen zin om verder iets te doen in de stad en via een omweg terug naar de vierwieler, boodschappen gedaan en retour toneel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten