maandag 6 oktober 2014

Geldkwesties

 Hoofdpijn had ik al, anders zou ik het wel gekregen hebben. Gezeik over geld. Weinig zaken zijn ergerlijker. Eerst mijn verzekeraar, die me laat betalen wat ik op wil heffen. Is namelijk makkelijker voor de verrekening .... Uuhhhhh? Maar soit. Vervolgens na een maand extra, een verrekening maakt voor de reeds verlopen maand, nu maanden en me dat alsnog wil laten betalen ipv de resterende 10 maanden terug te betalen.... Hé hallo miepen. Is een beetje nadenken teveel gevraagd? Last van jeugddementie of gedacht, dat ik te stom was om dit te snappen?? Een maand extra in je zak steken lijkt me meer dan genoeg..... "O ja, sorry." Blablabla. Natuurlijk een foutje van het hoofdkantoor. Laat dat 'kantoor' maar weg ....
 
 Maar het leed was nog niet geleden. Volgende zeurkous: je bank. Stelletje eikels. Ze sturen je te pas en te onpas kompleet overbodige e-mails, maar een seintje richting mijn mailbox dat d'r saldotekort dreigt, kan d'r niet vanaf. Volgens mij is de koffieronde er nog geautomatiseerd, maar de zinvolle zaken zijn ze vergeten. Wel direct aangetekende brieven verzenden en giga bedragen aan administratiekosten afboeken. Dat kan wel, maar die ene lullige cheque afschrijven niet. Stelletje lamlullen. Als er iets is waar ik zonder een greintje spijt afscheid van neem straks, dan is het mijn Franse bank wel. Steentijdperkknikkeraars.

 Tijd dat ik ff over mijn bol ga aaien, anders gaat dit nog helemaal fout vandaag. Zeker nu het een dag vroeger dan voorspelt al hemelwater sproeit. Het meezitten zit weer tegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten