zondag 5 juni 2016

Misrekenen

 Ik had gevraagd om een (half)bewolkte dag. Geen onweer. Niet weer water. Werkbaar weer, geen gesop in zuigende klei. Spitten, planten en zelfs zaaien. Nu kan dat laatste altijd nog. Plek zat tussen al de uien. Maar dat was niet het streven voor vandaag. Ik heb al onkruid lopen en zitten verwijderen, omdat de zon het spitten z'n aantrekkelijkheid had ontnomen. Best flexibel voor mijn doen, maar nu zou ik graag dat zevende perceeltje, ja al verder dan ik dacht, willen afmaken en vullen met tomaten en paprika.

 Voorlopig enkel lawaai. Laten we hopen dat de honden blaffen en niet bijten. Anders ga ik in bad of beter bed liggen. De intentie was aanwezig. Of het weer daaraan mee wil werken of niet, is gelukkig, laten we wel wezen, niet aan mij.

 (...)

 Ai, geen stimulerende medewerking. Het regent inmiddels. Geen geplens, dat moet ik bekennen, maar als dit niet binnen een paar minuten ophoudt is het effect hetzelfde. Jammer maar helaas, zondag vieren dus en in bad duiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten