vrijdag 10 juni 2016

Leiding

 Twee uur. Het gevoel dat ik genoeg heb gedaan voor vandaag en nog een halve dag te gaan. Nieuw gevoel! Mooi weekend, dus! En me overgegeven aan wat de aannemer de hele tijd doet; niets! Niets dan zitten, kijken, kletsen met voorbijgangers en af en toe een aanwijzing geven. Ik snap niet hoe zo'n man dat de hele dag kan volhouden. Meewerken zou om te beginnen al een man schelen in de betaling. Het zou de betrokkenheid van het team vergroten en het persoonlijke buikspek verminderen. Maar misschien is het een ideaal waar een Roemeen naar streeft. Anderen laten werken en zelf geld eraan verdienen. Het zou mijn manier van doen niet zijn.

 Maar ik ga het proberen. Rondhangen. Zitten. Een beetje neuzen. Ik laat alleen dat kletsen met voorbijgangers zitten. Zo interessant zijn de mensen niet. Niet hier en in z'n algemeenheid niet. Was het niet zo warm en zonnig ging ik verder met de tuin, maar dat zie ik ff niet zitten. Vreemd is, dat ik niet naar de laptop taal. Een gemis aan rust, denk ik. Een concentratieprobleem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten