zaterdag 4 juni 2016

Halte

 Nat maar droog. Rommelig maar leeg. Geïnspireerd maar niks te melden. Ziedaar het resultaat van deze week. Zaterdagochtend, voor de afwisseling geen regen, gedaan wat ik me voorgenomen had en nu starend naar mijn beeldscherm in een stemming zoals De Dijk die in een heel ander kader bezingt:

ik doe niks en ik doe niks
ik hang alleen maar rond
kijk eens door de ramen
en ik krab wat aan mijn kont
(....)
ik doe niks en ik laat niks
ik staar wat voor me uit
ik neem nog maar een biertje koffie
ik speel wat op mijn fluit
(....)

 Het zou passend zijn als nu het regenwater langs het vensterglas naar beneden zou gutsen. De rommelige entourage van de keuken- en eetkamer met zoiets van een halve kuub zand op de vloer past daar perfect bij. Zaterdag. Een dag. Een lege dag. Eindeloos niks in alle richtingen. De claustrofobie van oceanen aan ruimte. Waar is dat gat? Ik wil vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten