maandag 6 juni 2016

Digibetis

 Eind van de dag. Lange dag bezig geweest. Een hoop gedaan en precies dat wat helemaal netjes afgehandeld is, heeft niet het gewenst vervolg gehad. Weer iemand die afspraken maakt en ze niet nakomt. Had de mogelijkheid eerlijk gezegd niet bedacht bij deze persoon. Erg correct. Eerder ambtenaar dan ambachtsman. Maar laten we het wederom over de positieve boeg gooien. Beter hij een dag of wat te laat, dan ik met het uitruimen van de tuinkamer. Een balzaal is het geworden. Staande receptie voor 50-60 man geen probleem.

 Problemen duiken elders op. Iets met de afhandeling van de verzekeringen in Frankrijk lijkt fout te gaan, de tuinwerkzaamheden rekken met de dag verder op en de onhandigheid van mensen van mijn leeftijd met internet en computerprogramma's gaat dagen van tijd mijn kosten, die ik me niet bedacht had. Gooit me terug naar de tijd bij Sociale Wetenschappen waar op menig secretariaat het gebruik van de aan/uitknop al teveel gevraagd leek, laat staan speciaal op de faculteit toegesneden programmatuur voor de invoer van de onderwijsonderdelen en studentresultaten.

 Voordat je ergens mee aan de slag gaat, doe je er goed aan om de werking van het hulpmiddel te snappen. Prachtig, die mensen, die zich zonder enige aarzeling in het diepe gooien, maar in de wereld gedirigeerd door toetsaanslagen is iets meer subtiliteit vereist of op z'n minst weet hebben van wat je gedaan hebt, om het ook weer ongedaan te kunnen maken zonder alles te verliezen via de noodgreep Crtl-Alt-Del.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten