zondag 5 juni 2016

Groenvoer

 's Avonds niet de fut om door te gaan. 's Morgens niet de fut om te beginnen. Da's tweemaal mis in het nadeel van de tuin. Net negen uur geweest en nog geen koffie gehad. Dat gaat dus ergens tegen tienen worden, voordat ik aan de slag zou kunnen. En dan is op een prachtige dag als deze de temperatuur al aardig spit-onvriendelijk. Zien dat het me toch lukt om een paar ochtenden mee te pikken.

 Twee ochtenden van 6-10 voor één perceeltje, schat ik zo in. Als tenminste het onkruid en/of de grond niet te onwillig zijn. Geen ervaring mee tenslotte. Zal de hele tuin meer of minder letterlijk door mijn handen hebben moeten laten gaan, voordat ik weet, wat ik heb, en wat anders zou moeten. Drainage zou bijvoorbeeld niet verkeerd zijn, idem ophogen. De nodige compost kan geen kwaad en misschien zelfs stomweg zand om de boel minder kneedbaar en meer korrelig te maken

 Volgend jaar eerder aan de slag en geen vakantie plannen in de periode april-mei. Dan zou het beter moeten gaan, niet in de laatste plaats vanwege al het werk, dat ik nu aan het doen ben. Het is een voorbereidend jaar. Iets wat ik steeds weer vergeet, als ik met de tuin bich ben en me bedenk wat ik zou willen of -inmiddels- dit jaar gewild zou hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten