woensdag 22 juni 2016

Dynamiek

 Dat was het voor vandaag. Drukke dag. Druk dankzij derden. Ik heb mijn tijd verdaan met het wassen van de Peugeot. Vrijdag op keuring voor import en nummerplaat wijziging. Wasbeurt schijnt dan verplicht te zijn. Zoiets als een net pak bij solliciteren. Dat je na indiensttreding enkel nog in versleten spijkerbroeken en verwassen T-shirts op het werk verschijnt, doet verder niet ter zake. Nonsens dus, maar bij een 18 jaar oude bak met wat kleine mankementjes zullen we maar het zekere voor het onzekere nemen. Maar daarover meer op vrijdag.

 Vandaag de tafel dus en de mensen, die dat pracht stuk handwerk afleverden, moesten ook nog een hoop met de afwerking van ramen en deuren. Lijstwerk. Verstek zagen. Dat soort dingen. Prettig lui. Altijd weer met plezier aan het werk. Tussendoor iemand van Grohe uit Boekarest. Tien minuten is de beste man geweest. Wat zal het rijden zijn? 4-5 uur? Hoop dat hij graag in de auto zit. Maar het probleem is gedetecteerd. Had ook gekund door mij te vragen de bedachte oorzaak te checken. Maar goed, dat krijg je waarschijnlijk, als je iets hebt, wat niet als massaprodukt de showrooms uitvliegt.

 Service kent een zeer gevarieerd invulling. Zo wil men het bed enkel afleveren, als het zootje vooraf compleet betaald is. Iets wat voor een groot deel op advies van het verkopend personeel bijeen geraapt is en deels nooit verder dan een 'foto van' is gekomen. Ik wil wel zien, dat alles werkelijk past, voordat ik de andere helft van het geld neertel. Lijkt me vrij normaal. Het is nu makkelijk praten met 'service hier' en 'garantie daar' maar als het geld binnen is, blijken woorden vaak vreemde rekkelijkheden te vertonen. Geen behoefte aan een hoop gezeik, als ik al mndn langer heb moeten wachten, dan beloofd was. Grrrr!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten