maandag 1 september 2014

Waardering

 Doen we d'r nog eentje?? Voor de evenwichtige overgang tussen de ene en de andere maand? In dit tempo schrijvend haal ik het afgelopen jaar in voor we de helft van de maand gepasseerd zijn. Of dat enkel kwantitatief is en of ook de kwaliteit erop vooruitgegaan is? Moeilijk te zeggen. Ik lees zelden of nooit wat terug. Zou ik een indruk moeten geven, geloof ik niet, dat meer een goed uitgangspunt is voor beter. Daarbij wisselen stemmingen en is het perspectief (weer) veranderd. Bovendien gaan, zoals al vaker benoemd, woorden me beter af als ik kwaad ben of me opwind dan als ik vrolijk door de wereld stap.

 Wil ik hier mee doorgaan, zal niet alleen het blog binnen niet al te lange tijd weer aan een nieuwe versie toe zijn, maar zal ik de dan hopelijk regelmatiger voorkomende periodes met een beter humeur in woorden moeten weten te vatten. Zonder dat de zwarte draad zal verdwijnen. Die illusie heb ik niet meer. Kortom beter wat teveel schrijven dan stil vallen, mocht het schrijven blijven bevallen. Niet dan? Anders heb ik straks behalve regelmatig terugkerende opstartproblemen in de dagelijkse beslommeringen ook nog de strijd aan te gaan met een writer's block.

 Als de allesoverheersende vertrekbehoefte is verdwenen en ik dus ben vertrokken, zullen (hopelijk) meer oude liefdes om mijn aandacht vechten. Met rust weer een boek ter hand nemen, iets met websites doen, in de groentetuin wroeten, koken, fotografie, klussen, etc. Het schrijven zal sterk moeten staan, wil het niet naar de marge gedrukt worden. Wie weet vandaar al die huidige aandacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten