vrijdag 5 september 2014

Agenda

 "Afspraak is afspraak." Daar zijn we het over eens.
 "Alleen kunnen wij pas 2 uur later aanwezig zijn." Dan wordt het een beetje vreemd. Oprekbare afspraken?
 "Gezien de afstand moet 2 uur afwijking geen probleem zijn." Hier heb ik ff met mijn oren geklapperd en gecheckt of mijn agenda tegenwoordig op afstand door derden wordt beheerd.

 Dat laatste is niet het geval. Of afwijkingen een probleem zijn of niet maak ik dus zelf uit. Zou niet weten hoe dat een ander voor mij zou kunnen doen. Bovendien zou de afspraak van 13 naar ergens tussen 15 en 16 gaan (en ongetwijfeld nog later) en is sprake van 3 en niet 2 uur verplaatsing.

 Afspraken zijn afspraken, dat is het gemak van afspraken. Je reserveert tijd en kunt daardoor plannen, bijv. andere afspraken. Afspraken veranderen soms. Kan gebeuren. Dat doe je in overleg en liefst niet op het laatste moment. Maar als een afspraak al weken staat en ineens verandert, want "We hebben nog een andere afspraak (...)" dan bij je òf dom bezig geweest en hebt dubbel geboekt òf hebt het idee, dat de wereld er is, om naar jouw pijpen te dansen. Hoe het ook zij ..... na 16 uur heb ik morgen simpelweg geen tijd, dan staat er een erg prettige reservering in mijn virtuele agenda of hoe moet je je grijze massa noemen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten