maandag 15 september 2014

Getik(t)

 Dat vind ik nou nooit op mijn bed in een hotelkamer, een horloge van meer dan 20.000 euro. Als er al meer ligt dan het standaard evaluatieformuliertje, is het hooguit een chocolaatje. Voor de champagne moet ik zelf betalen. Nu zou men me met een horloge geen plezier doen. Waarom zo'n lastig ding aan je pols hangen als je bij iedere blik op je mobiel de tijd voor je kiezen krijgt? Beetje mooie sier maken? Kwestie van smaak. Functioneel is het zoiets als persé je loopfiets willen meenemen, als je met je maserati ergens heen gaat. Ik snap de heisa rondom de 'smart-watches' dan ook absoluut niet.

 Zelfs draag ik misschien 1 of 2x per jaar één van mijn 7 of 8 horloges. De een zwarter dan de andere en bij elkaar iets van 2-3% van het WK-cadeautje. Het kunnen mooie dingen zijn en dan bedoel ik niet die protserige gevallen, die daar in het algemeen voor doorgaan. Daar heb ik vast wel naar gekeken toen ik 12 of 14 was. Nu niet. Ze zijn aardig om aan de muur te hangen of in een glazen vitrine te stoppen, niet om te dragen. Uit eigen ervaring gebleken. Dus maar geen FiFa-bestuurder worden. Streept door op lijstje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten