woensdag 10 september 2014

Vrijheid

 In mijn volgende leven had ik graag een poetsvrouw, een chauffeur en een tuinman. Over de butler en de kok twijfel ik nog. Meer een kok die ook serveert of een butler die zich vooral bezighoudt in de keuken. De hele dag iemand om me heen, die me de wensen van mijn gezicht probeert te lezen, bezorgt me al kippenvel, als ik er aan denk. Maar als ie mijn smaak in de keuken weet te treffen, wil ik best achter het fornuis wegstappen.

 Kan ik de hele dag doen, wat ik wil incl. poetsen, rijden, tuinieren, koken en serveren. Heb ik er geen zin in, wordt het wel gedaan. Dat is nu anders. Het stof vergrijst de kleuren van het interieur. Wil ik ergens naar toe zal ik achter het stuur moeten kruipen of ik wil of niet. Het grasmaaien zal na deze plek wel wat minder worden, maar onkruid wieden is nou ook niet bepaald mijn hobby. Dat is koken wel, maar vaak toch omdat degene, waar ik mee samen ben/was, d'r niks van weet te brouwen. Dat is met mijn moeder begonnen. En serveren .... ach, anderen verwennen is een genot, maar je moet ook je zelf niet vergeten. Dat aangedragen glas champagne smaakt net iets beter, dan als je het zelf in de keuken moet halen. Garçon!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten