zondag 21 juni 2015

Respect(loos)

 Zit ik weer. Beauvais. Het is wachten op het Wizzair vliegtuig uit Cluj. De controle verliep vlotjes. De overduidelijk door mijn T-shirt zichtbare wondbedekkingen en de stok voor moeders maakten van het fouilleren een lachertje. Bij de koffer hielp het echter weinig. Weer een keer het vriendelijke verzoek of ze in de koffer mochten kijken. Weer de schaar voor het bijhouden van mijn baardgroei, die ik standaard vergeet thuis te laten??  Nee, ditmaal was het een kleine versie van een duvelfles dat hun aandacht trok. Een versie van 18cc, vond ik wel aardig en mocht ik gisteravond meenemen, na het leeggedronken te hebben!! Leeg, dus, maar terroristisch onverantwoord .... bijna zielig maar vooral toch jammer.

 Te vroeg door de controle trouwens, de koffietent voorbij het terroristische gemierenneuk was helaas nog dicht. Prachtig om te zien hoe de mensen overal op mijn stok reageren. Men staat op, laat me voorgaan, reikt me dingen aan, die ik door onhandigheid niet direct weet te pakken, etc. De pretentie van een gebrek wordt voetstoots geaccepteerd. Zelfs in het vliegtuig was de stok voldoende geweest voor de speciale plekken voorin. Dat ik die zoals altijd betaal heb, was  deze keer niet nodig geweest. Een stok 'opent deuren'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten