maandag 29 juni 2015

Pionieren

 Aan het begin van een nieuwe week. Ik heb het niet verzonnen, maar het mechanisme is zo ingesleten, dat ik er nog steeds gebruik van maak, al hebben mijn weken al meerdere jaren kop noch staart. Het is mn een moment geworden om vooruit te blikken in de hoop enig resultaatgevende grip op mijn voortkabbelende bestaan te krijgen. Stimuleren & sturen, dit itt afremmen & 'in de baan houden' als het leven meer weg heeft van een ophol geslagen achtbaan. En dan graag nog beide situaties qua voorbij komen een beetje in evenwicht brengen.

 Het 'Himmelhoch jautzen'-de mis ik wel en beetje, maar ik zal het niet uitdagen. Het is niet de juiste set voorwaarden om constructieve zaken op geplande wijze tot een goed eind te brengen. Die hemel mag straks weer, ergens in september/oktober, als alles op normale wijze tot een bevredigend afronding is gekomen dwz anders dus dan dat het tot op heden is verlopen.

 Deze week moet meer iets ambtenaarachtigs hebben qua uren maken en dat gecombineerd met de energie en initiatievenrijkdom van een zelfstandige ondernemer, die bezig is met het realiseren van zijn lang gekoesterde droom. Beginnen we met de ambtenaar: koffie, graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten