vrijdag 26 juni 2015

Eigenheid

 Klagen over anderen is één van de makkelijkste dingen, die er bestaan. Eerst misschien maar eens zien, dat ik mogelijkheden en moeilijkheden helder krijg in mijn eigen hoofd. Noodzakelijk is alles zolang de boel niet af is. Belangrijk is iets van een volgorde. Aanpakken wat ik wil van de dingen die kunnen. Geen ge-moet, dat is moeilijker dan je zo op het eerste gezicht zou denken.

 Eerlijk gezegd zou ik momenteel heel stiekum helemaal niet bezig willen zijn met het bouwen. Het 'waarom' is niet makkelijk uit te leggen, daarvoor wel eenvoudig te verklaren. Ook zonder 'moeten' valt niet alles vanzelfsprekend op de gewenste plek. De combi 'Willen' en 'Kunnen' geeft meer dan voldoende conflictstof. Het is een beetje de reactie van een klein kind, maar helaas wil ik niet wat kan en kan niet wat ik wil. Daar zal ik een betreedbare middenweg in moeten vinden. Het heeft wel wat weg van het Grieks-Europese crisesberaad. De helder uitgekauwde mogelijkheden en onwil deze domweg te accepteren.

 Het is nou eenmaal zo, dat het niet gelopen is, zoals de bedoeling en eigenlijk ook de meest voor de hand liggende mogelijkheid was. Dat vraagt aanpassingen, zeg maar omschakelen ..... ik denk, dat ik dan genoeg gezegd heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten