zaterdag 6 juni 2015

Cuisineus

 Eindelijk kan/kon het. Aangename werkhoogte, goede gaspitten maar niet perfect horizontaal (checken!), kastenverdeling redelijk logisch. Ik had verwacht vaker mis te grijpen en regelmatig te moeten zoeken naar wat ik wilde hebben. Maar nee, dus. Alles onder handbereik. Een keer misgrijpen is niet zo'n probleem, als je er geen stap voor hebt hoeven zetten.

 Het eerst snij- en smoorwerk smaakt naar meer. De komende dagen, of laat ik slim zijn en het tot na Frankrijk verschuiven, aan de slag met de ovens. Als er iets in Frankrijk was, dat niet naar wens werkte, was het de (tè) grote oven. Mn de temperatuurverdeling bij het bakken als er twee dingen tegelijk instonden, wat qua ruimte makkelijk kon. Het moet nu welhaast een genot zijn om een hele riedel vlaaien te bakken. Straks eerst maar met de gebruiksaanwijzing beginnen.

 En dan de slowcooker, die is helemaal nieuw voor mij. Moet te gek zijn, als de resultaten in de buurt van het lofgezang komt, dat op het internet rond zoemt over deze manier van koken. Ik heb er zin in. Zin in nieuwe dingen,  oude vertrouwdheden, avondlange tafelsessies, culinaire ontdekingsreizen .... urenlang keuken- en kookgenot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten