zondag 23 februari 2020

Zoektocht

 Pijp was al vrij leeg en het vullen willen niet echt lukken. Of het nu aan mijn hoofd of het relatieve kalme bestaan ligt of het gewoon een minder woordrijke periode is, laat ik voorlopig maar ff in het midden. Ik heb momenten, dat ik sneller concepten produceer dan ik ze kan uitwerken. Daar is nu absoluut geen sprake van. Ik kijk naar het scherm en begin in arremoede maar met graven in de hoop, dat ik ergens op stuit. Het hoeft nieteens interessant te zijn, als het maar 'iets' is. Een paparrazi (of is het paparrazo?) op jacht naar z'n scoop, die hij/zij bij gebrek aan desnoods zelf maakt. Maar om het nou over stofzuigerfilters of wijnfleskurken te hebben, is nou ook weer zoiets. De dozensoap lijkt me bovendien uitgemolken en er is weinig voor in de plaats gekomen. Wat niet vreemd is, omdat die plaats nog steeds door de dozensoap in beslag wordt genomen. En daar ga ik vandaag niks aan veranderen.

 De vlam hoeft ook ff niet in de pijp en verder zou ik het gewoon eventje niet weten. Ik kan me tegen de was aanbemoeien, maar dat lijkt me meer iets voor de maandag. Mijn blik dwaalt tussen de zinnen door steeds weer over de laatsten der rondslingerende loodjes. Mocht ik me al tot iets nuttigs weten te brengen dan zal het in die richting zijn. Meer dan één opbergdoos is het niet meer al ziet het zo op het eerste gezicht nog steeds stukken erger uit. De boeken beginnen alweer te verstoffen. Ik kan straks gewoon weer opnieuw beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten