vrijdag 14 februari 2020

Tuinplan

 Na de éénjarige dahlia's beginnen nu ook twee soorten tomaten met het ontkiemen. Van de 19 verschillende plantensoorten zijn er nu dan drie in beweging gekomen. Het gaat voor mijn gevoel allemaal wat aan de trage kant. Het zal aan mijn ongeduld liggen. Ze hebben nog 3 mndn voordat ze omvang en weerstand moeten hebben voor in de vollegrond.

 Ik popel inmiddels en kijk de vorst uit de grond. De winter is leuk geweest en mag nu verkassen. Een week of 5-6 en de eerste ooievaars keren terug uit hun overwintering. Afgelopen jaar hebben ze toen nog een week bar en boos winterweer over zich heen gekregen.

 Laat ik me buigen over wat een definitieve indeling van de tuin moet gaan worden. Waar de jaarlijkse groenten? Waar het kleine fruit? Waar de druiven? Waar de overjarige groenten? Misschien ergens een boom? De composthoop. De insectenbloemperk(en)? Meer? Ja, bijv. looppaden en waterpunten. Als ik alles een plek wil geven, wordt het krapjes in de tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten