maandag 24 februari 2020

Verrot?

 Morgen is het drie weken geleden, dat ik zaden in potjes heb gestopt en mn de peperzaden vertonen nog steeds geen enkele groeiactiviteit en dat collectief. Vijf verschillende soorten, vast niet allemaal overtijd maar niks, nada, noppes. Vrees, dat ik ze als verloren mag beschouwen. Maar waardoor? Te koud? Ik zie weinig andere mogelijkheden. Te droog zijn ze zeker niet en ook niet geweest. Het is hier niet aldoor boven de twintig graden, om niet te zeggen nooit. Heb een deel twee dagen geleden op de verwarming gezet. Die geef ik nog een paar dagen en anders is het voor de pepers en ook een paar bloemsoorten einde oefening.

 De min of meer individuele zaaipotjes nemen meer plaats in beslag dan de zaaibakken van vorig jaar. Ik heb nou niet het probleem van het verstekken, daarvoor staan ze verder van het venster weg en krijg je allemaal van die ielige scheuten. Het blijft aanmodderen en het duurt weer een jaar voordat een volgende poging gewaagd kan worden. Volgend jaar dan maar verwarmde zaaibakken en direct groeilampen erbij ook? Of een broeihoop met paardenmest? En/of de entreehal afsluiten met glas zodat er een plek is met voldoende daglicht voor sterke, gezond stekken? Mijn 'Te doen'-lijst wordt er niet korter op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten