dinsdag 25 februari 2020

Viraal_03

 Het is begonnen. Aantal mensen in quarantaine: 17 en daarnaast nog een stuk of 1000 met een soort huisarrest. Waar vandaan? Zes van het besmette cruiseschip in Japan en de rest (natuurlijk) vanuit Italië. Dolj, Galati. Vooralsnog aan de andere kant van de Karpaten. Hoewel in het district Neamt schijnen een paar terugkeerders uit China zich niet aan de huisarrest/isolatie-regels te hebben gehouden en dat is tussen Iasi en Brasov, zeg maar links om de hoek.

 Ter geruststelling laat het ministerie van Binnenlandse zaken weten dat er 4172 quarantaine plekken beschikbaar zijn in het hele land en 2500 in de betroffen regio's waarvan 95 IC plekken. Nou, dat doet me deugd. Het krijgt meer en meer potentieel erg vervelende mogelijkheden.

 Het is niet om mezelf te relativeren, maar ik denk dat er meer mensen zijn, die zich afvragen waar het ophoudt dan wel begint. Waar trek je een grens? Bij een lockdown van Coves zijn we duidelijk te laat. Over een mnd moet ik mijn medicijnen verlengen. Misschien beter nu doen? Weet jij, wat er tegen die tijd in de wachtkamer zit? Rare redenatie? Hangt van de ontwikkelingen af en achteraf reageren heeft ook in deze situatie weinig zin.

 Ik merk, dat ik neig naar preventie ipv relativeren zonder gelijk naar Hornbach te rijden en FFP2 en/of 4 maskers en speciale veiligheidsbrillen in te slaan, mochten ze er nog zijn. Mogelijkheden! Je moet altijd met alle mogelijkheden rekening proberen te houden, wil je niet ongewenst verrast wilt worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten