dinsdag 25 februari 2020

Buitenwaarts

 Vandaag blijf ik niet binnen zitten, daar is het echt een veel te prachtige dag voor. Bovendien heeft de wind gisteren hier en daar voor ongewenste verplaatsingen gezorgd èn ik wil zien hoever de grond ontdooid is. De tuinbonen en pootuien staan in de startblokken. Ach, wat maakt het uit. Ik hoef niks te bedenken. Ik struikel over alles wat er te doen is bij de eerste stap buiten de deur.

 Ik voel me als een beer, die na zijn winterslaap de neus buiten zijn hol steekt. Voorjaar! Frisse lucht. Verse blaadjes en een paar malse jonkies. Overdrachtelijk wel te vesrtaan. Gewoon weer buiten aan de slag. Het buitenseizoen en dan het deel, dat het niet te warm is om iets te doen. Het nog steeds niet schone rechterdeel aan het begin van de tuin zou een heel erg mooie zijn voor vandaag. Het idee heeft iets ondeugends. Ook fikkie stoken, wat daar zeker bij komt kijken, maakt me bijna vrolijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten