zondag 9 februari 2020

Verlossing

 Wat een ramp. Wat een ramp. Waarom bewaar je al die zooi. Deels moet het (rekeningen, aanslagen, jaarverslagen) maar als het alleen dat soort zaken waren, was het aantal dozen niet zo omvangrijk geweest. Waarom niet alles direct al in Frankrijk weggepleurd?

 Drie dozen verplaats, eentje geleegd, maar dan ook echt. Inhoud is verdwenen. Deels op de stapel voor de vernietiger, deels in de vuilnisbak en een heel klein beetje bewaard. De volgende doos wordt een zware. Herinneringen, souveniers, etc van/aan Yoland. De inhoud van de grote verhuisdoos moet in een opbergbak. Wat er niet in past moet weg, heb ik me voorgenomen. Opgeofferd aan het vuur. Dat gaat een paar uur kosten.

 Daarna ga ik de shredder maar eens aanzwengelen en een beetje ongericht aanklooien. Het ding maakt een hoop pauzes en dat kun je niet hebben, als je geconcentreerd met iets bezig bent. Afwas lijkt me dan een uitstekende bezigheid in combinatie met de vernietiging van het zoveelste deel uit mijn verleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten