zaterdag 9 maart 2019

Zooitje

 .... 'Jesus what a Christ!' zegt een doorzichtig lijkend meisje dat een zwembad in loop en haar hoofd zo dicht en schuin op het water legt, alsof ze wil controleren of het pas is. Ik kom ergens vandaan en ga ergens heen. Een overduidelijk dronken en naar mijn idee buitenlandse gast wenst me enthousiast 'Goedemorgen'. Aan de overkant van de straat zijn jongeren bezig met 'abseilen' uit wat een studentensociëteit lijkt. Ik loop trappen op, een beetje als het beklimmen van een Inca-pyramide en stap een toilet binnen. Het is niet vuil maar wel vol met onbestemde zooi. Eerst doortrekken voor gebruik. Ik keer me om en kijk door een glazen deur over de omgeving uit. Er komt iemand de trappen op, die van het toilet gebruik wil maken en mij schijnbaar niet ziet. Verstoord adviseer ik hem, want een man, z'n heil elders te zoeken ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten