dinsdag 12 maart 2019

Aanpakken

 Het bouwseizoen is begonnen. Laat het voortgaan en eindigen in het tempo en met de gedegenheid waarmee de smid vanochtend de poort naar de tuin heeft afgemaakt en de afsluiting van het hondendeel in de schuur heeft verzorgd. Puik stukje werk. Natuurlijk zijn er wat puntjes van kritiek maar bijna teleurstellend weinig.

 In één ruk door ook maar weer een keertje bij de aannemer aan de bel getrokken. De beste man heeft ondanks verzoeken in januari en begin februari nog steeds niet laten horen of hij van zinnes is om zijn werk af te maken. Ik ga er van uit van wel, maar zou dat graag horen en niet pas op het hier haast vanzelfsprekende laatste moment. Als je op je strepen gaat staan zijn mensen bijna beledigd, maar je moet het schijnbaar maar normaal vinden, dat alles in het ongewisse blijft, totdat men -haast onverwacht- in beweging komt. Vertrouwen. Ja, amehoela! Straks zit ik nog een jaar met een onaffe schuur, omdat ik te laat ben om een ander te vinden, die het werk wil afmaken.

 Vanavond krijg ik antwoord .... zoiets zei hij volgens mij begin februari ook. Ik laat me verrassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten