donderdag 14 maart 2019

Verneukerij

 Kijk zo gaat dat. Zo maak je van een mug een olifant, van een uitzondering een probleem dat meer aandacht verdient:

 VK, 14-03-2019
 Onderdeel: Wetenschap
 Richting: Onderzoek - brandwonden
 Titel: Brandwond bij kind kan leiden tot posttraumatische stress bij ouders.

 Let op het woordje 'kan'. Wat kan niet? Alles kan, dus waarom zou dat niet kunnen, maar wat is de nieuwswaarde daarvan? Wat moet je daarmee? Dat er een nwe categorie gewrocht wordt die kan aankloppen in het hulpverleningscicuit? Ik heb het artikel niet gelezen, dit soort gelul stoot me af. Dit is de grootst denkbare bullshit, die je steeds weer in soortgelijke gevallen tegen komt. Woordjes als 'kan', 'mogelijk', 'waarschijnlijk', 'kans vergroten', etc. Te pas en te onpas worden volstrekt oninteressante onderwerpen de mainstream in getrokken. Alles kan, weinig is bijzonder..

 Ik zal het mijn moeder eens vragen. Die heeft ooit mijn vel van het fornuis moeten krabben en dat nog voor het ontbijt. Op zich niet zo'n moeilijke klus, want zo'n fornuis heeft een zwaar metalen, spiegelglad gepoetste bovenkant. Het stinkt wel, volgens mij, maar ik kan me daar weinig van herinneren. Het moet moeilijker zijn geweest toen ze hetzelfde probleem had op de mica-ruitjes in de kolenkachel. Toch zonder veel problemen 87 geworden en 'still going strong'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten