woensdag 13 maart 2019

Leeg

 Lange rit. Iets te lang, begon tegen het eind de klok in de gaten te houden, maar d'r was een andere, veel prettiger effect. Aangekomen, nwe lading gezocht, volgende reisdoel bepaald, programma uitgeschakeld en ineens het besef, dat ik behalve een paar uur niks bijzonders in mijn hoofd te hebben gehad, dat zelfde hoofd compleet maar dan ook volledig leeg is. Geen flard van een gedachte te bekennen. Leeggereden. Leegrijden, een nw fenomeen.

 Leegschrijven is me al bekend. Ook bewuste ontspanning wil in een enkel geval tot leegte tussen de oren leiden. En dat autorijden onder de juiste omstandigheden op het juiste trajact ontspannend kan werken is me ook bekend, maar zo helemaal blanco aankomen heb ik tot op heden nog niet meegemaakt. Niet verkeerd. Mogelijkheid erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten