donderdag 14 maart 2019

Schuiven

 De beter gevulde avonden gaan ten koste van de ochtend. Ik sla meestal wel rond zevenen de ogen open, maar dat is een tijdelijke iets tegenwoordig. Vervolgens is het meestal bij achten of, zoals vandaag na negenen. Dat verkorte de ochtend met ruim anderhalf uur. Dat is een uitgebreide hondenronde en de eerste koffie. Dat mag wel weer anders en graag zonder dat het ten koste gaat van de avondinvulling. Korte ochtend, korte middag (late lunches), lange avond. Een beetje de omgekeerde wereld tov een jaar of wat geleden.

 Schaven, schuren, ombouwen, aanpassen, verplaatsen en soms zelfs vernieuwen. Je kunt er maar druk mee zijn. Nee, geen geklaag. Dat het beter kan is een streven, oa omdat dat altijd wel kan en ik dat in dit geval erg prettig zou vinden, maar het belangrijkste is, dat ik niet in een voorspelbare sleur mijn jaren slijt. Ja, klinkt raar voor iemand die naar ritme en regelmaat streeft. Die beiden zitten mn op de grote lijnen. De invulling doe ik liever vrijblijvend en naar eigen inzicht. Zoals boodschappen doen vandaag. Zin in!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten