zaterdag 30 juni 2018

Stabilisatie

 Zaterdag. Weekeinde. Goed en wel middag. Vòòr twaalven een jaardienst incl. maaltijd en bijbehorende (sterke) drank achter de kiezen. Vanuit de verte rommelt de volgende (plens)bui in onze richting. Dacht dat het rond middernacht wel welletjes was geweest voor dit jaar. Man, man, man wat kwam daar een klets water naar beneden. Ondanks de straatverlichting pal voor ons huis waren van het huis van de buren aan de overkant maar vagelijk de contouren herkenbaar. Dat mocht met recht 'Tropisch' heten en dus misplaatst. De dorpsgenoten geloven hard in een hete zomer. Vooralsnog zie ik één week beter weer en dan weer dezelfde nattigheid. Ik vrees, dat weeronline meer expertise in huis heeft dan de dorpelingen ondanks hun vaak gevorderde leeftijd en dus ruime ervaring.

 Geen was vandaag. Misschien een beetje ver gezocht, maar om me nou nat te laten regen op weg naar de wasmachine, dat gaat me te ver. Ook geen zin om de hele tijd op het weer te letten in de hoop een droog moment te treffen. Morgen weer. Zoals altijd weer de beste oplossing. Zien welke alternatieven ik heb, mocht ik iets paraat willen maken. Waar, tussen ons gezegd en gezwegen, geen enkele noodzaak toe bestaat en niet alleen omdat het toevallig weekeinde is. We gaan, denk ik en mezelf, de dag aan ons voorbij laten glijden en mocht er iets zijn, wat de activiteit prikkelt, kunnen we er altijd nog in springen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten