donderdag 7 juni 2018

Behelpen

 De ene keer geen water, de andere keer geen stroom, soms beide niet. Je zult ergens wonen, waar je het allebei niet hebt. Godvernondeju wat een verwend zooitje zijn we toch. De put is er nog. Ik denk dat de meeste mensen hier op het platteland nog gewoon gebruik maken van putten en bronnen. Net als in 24 trouwens. Nooit een moment ziek van geweest. Of op eigen erf of gemeenschappelijk ergens aan de straatkant. Waarbij zg bronnen meestal een overloop zijn van een hoger gelegen put.

 Hoe ga ik vandaag beginnen? Gisteren te weinig vaat vuil gemaakt om me weer op de afwas te kunnen storten. Maar een beetje rommelen in de tuin dan? Weer lijkt de komende twee weken weinig stabiel. Dat wordt vaker het stoepje vegen vanwege de spontane rivierafzettingen, maar dus ook niet wachten tot de avond om iets in de tuin te doen. Wat gepiepeld worden door de omstandigheden? Nog ff en mijn leven is boerser dan me lief is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten